Webshop » Kies eerst je motor » Honda » Honda Monkey » Liqui Moly Fuel Stabilizer 250 ML

Liqui Moly Fuel Stabilizer 250 ML

LM-558.84.39_538 Liqui Moly Fuel Stabilizer 250 ML
LM-558.84.39_538 Liqui Moly Fuel Stabilizer 250 ML

€ 10,95 inclusief BTW

Levertijd 2-3 werkdagen

Aantal  
LM.5107 - EAN 4100420051074 - LIQUI MOLY Brandstoftoevoeging 250 ml - gaat veroudering van benzine tegen. Voor ons is dit de opvolger van MO101605 Motul Fuel Stabilizer.

Liqui Moly Benzine Stabilisator 250ML - benzine additief voor motorfietsen.

Het Duitse Liqui Moly is opgericht in 1957, en staat bekend om de olie-toevoegingen(additieven) met verschillende functies.

Liqui Moly Benzine stabilisator verduurzaamt en beschermt de brandstof tegen veroudering en oxidatie. Verhindert corrosie in het volledige brandstofsysteem. Garandeert een probleemloze stilstand van motorfietsen, oldtimers, scooters, quads, grasmaaiers, kettingzagen en andere met benzine aangedreven 2-takt- en 4-taktmotoren. Verhoogt de bedrijfszekerheid. Met duurzame werking. Geschikt voor alle benzinemotoren – in het bijzonder voor preventief gebruik. Turbo- en katalysator-getest.

Eigenschappen:
Eenvoudig te gebruiken
Heeft langdurig effect
Beschermt de brandstof tegen oxidatie en veroudering
Economisch door exact de goede dosering

Gebruiksaanwijzing:
Aan de brandstof toevoegen. Een vulling van de doseerhouder 25 ml is voldoende voor 5 l brandstof. Ook geschikt voor duurzaam gebruik bij zelden gebruikte motoren. Vóór het stilleggen de passende hoeveelheid in de tank gieten en de motor ca. 10 min. laten draaien.

Productomschrijving
Verduurzaamt en beschermt de brandstof tegen veroudering en oxidatie. Verhindert corrosie in het volledige brandstofsysteem. Garandeert een probleemloze stillegging van oldtimers, cabrio's, motorfietsen, scooters, quads, grasmaaiers, kettingzagen en andere met benzine aangedreven 2-takt- en 4-taktmotoren. Verhoogt de bedrijfszekerheid. Met duurzame werking.

Achtergrondinformatie
Tijdens de drukke weekenden van Hemelvaart en Pinksteren blijkt een groot deel van de storingen aan benzinemotoren te wijten aan een vorm van vervuiling van de carburateur. Vaak komt deze vervuiling door het gebruik van oude benzine. Feitelijk is de huidige benzine niet veel langer houdbaar dan 6 weken. Net als bij biodiesel ligt ook hier nieuwe regelgeving aan ten grondslag.

Oliemaatschappijen moeten meer duurzaam geproduceerde brandstof gebruiken en dit heeft oa als gevolg dat er tegenwoordig een percentage bio-ethanol in benzine zit. Ethanol heeft als negatief kenmerk dat dit meer water aan zich bindt en water in de brandstof is nooit goed. Daarnaast heeft de hedendaagse benzine sneller de neiging tot vergommen. Blijft er benzine in de carburateur zitten, dan verkleven door de optredende vergomming de kleine onderdeeltjes zoals vlotternaald en sproeiers of deze raken verstopt. Het proces van verouderen en vergommen begint bij benzine zeer snel. Een motor die enkele weken niet wordt gebruikt heeft dan ook al een vergrote kans op een vervuilde carburateur. Bedenk dan wat een periode van maanden gedurende de winter dan teweeg kan brengen. Een carburateur laten schoonmaken is een secuur en vaak dure aangelegenheid. De carburateur moet worden gedemonteerd en helemaal uit elkaar worden gehaald. Alle kleine onderdeeltjes moeten zorgvuldig worden schoongemaakt. Daarna moet alles weer in elkaar worden gezet en de carburateur weer aan de motor worden geplaatst.

Voorkomen van een vervuilde carburateur of injectoren....
Additieven zijn middelen die men aan de brandstof toevoegt. Deze hebben een reinigende en verzorgende werking op het brandstofsysteem. Een goed additief is bijvoorbeeld Profi Fuel-Max. Voor de winterstalling of voor motoren die veel stilstaan kan men een ander additief gebruiken, een zogenoemde fuel stabilizer zoals Liqui Moly. Deze verlengen de houdbaarheid van de benzine met 12 maanden.

Naast het gebruik van additieven is het aan te raden om na elke rit de carburateur "leeg te draaien" Draai de brandstoftoevoer dicht en wacht tot de motor uiteindelijk zelf afslaat. De carburateur is nu leeg. Vergommende brandstof krijgt zo geen kans.