Webshop » Kies eerst je motor » Honda » Honda XBR500 » Motorolie 10W40 1 liter Motul HC-SYN 5100 MQ

Motorolie 10W40 1 liter Motul HC-SYN 5100 MQ

MOT-7140084-HondaXBR500 Motorolie 10W40 1 liter Motul HC-SYN 5100 MQ

€ 9,70 inclusief BTW

Levertijd 2-3 werkdagen

Aantal  
7140084 - Motorolie 10W40 1 liter Motul HC-SYN 5100 MQ
Motul 5100 4T is een techno synthetische motorolie

Motul 5100 4T is een multigrade olie voor veeleisende motorfiets motoren op basis van de Motul-Techno met hoogwaardige synthetische ester componenten en speciale additieven voor tandwielsmering. Overtreft de eisen van de motorfiets fabrikanten zoals Honda, Yamaha, zoals vereist door deze viscositeit. Voor high-performance motoren, sportieve fietsen, straat fietsen, trail, off-road fietsen, enduro, trial, ATV, scooter, enz. Met 4T motoren met of zonder geïntegreerde versnelling, natte of droge koppeling. Voor motoren die voldoen aan de Euro-2 of Euro-3-eisen.

Specificaties: API SM / SL / SJ / SH / SG (FZG Schadenslaststufe = 14FLS)
Goedkeuringen: JASO MA2 N° M033MOT112


Heeft u liever een andere viscositeit, een ander merk, of een andere hoeveelheid? Elders in de webshop hebben we ook nog andere oliesoorten. U kunt ons bereiken via mail, telefoon of het contactformulier voor meer informatie.


Raadpleeg altijd je handleiding om te bepalen welke olie en hoeveel in jouw situatie de juiste is. Er zijn bijvoorbeeld motoren die voor een winter in Nederland een andere olie nodig hebben dan wanneer je er mee door zuid Europa gaat toeren.

Welke olie moet je nu kiezen?
Het beste neem je – zodra de motor goed is ingelopen - een motorolie van goede kwaliteit, dus een halfsyntheet of volsyntheet met een SG en minimaal een JASO MA1 kwalificatie. Sinds enige jaren maakt de JASO onderscheid tussen een MA1 en een MA2 kwalificatie: de MA2 stelt hogere eisen aan de wrijving in de koppeling en is dus beter geschikt voor motoren met een hoge koppel- en vermogensafgifte.

Voor de viscositeit van je motorfiets olie kijk je eveneens naar het advies in het instructieboekje. Rij je grote afstanden op straat, dan kies je het tweede (warme) getal laag, binnen die adviezen in je manual. Dus liever een 10W30 dan een 10W40. Doe je veel korte afstanden, dan kun je beter een hoger getal kiezen, omdat de olie dan in de loop der tijd door condens en brandstofresten verdund raakt. Rijd je veel op circuits, dan kies je juist voor een hoog getal, omdat de motor in raceomstandigheden heter en de olie dus dunner wordt.

Voor barre, winterse omstandigheden kies je het ‘W’ getal zo laag als wordt toegestaan, want dan is de olie eerder bij alle te smeren onderdelen en blijft slijtage aan nokkenassen beperkt. Dan dus liever een 5W40 dan een 10W40. Rijd je toch niet als het echt koud is, dan kun je net zo goed een hoger getal nemen.


In deze motor gaat 1,6 L motorolie.