Webshop » Kies eerst je motor » Moto Morini

Moto Morini

Kies uw model, en daarna kunt u doorklikken naar de onderdelen en accessoires. Staat uw motor of motorscooter er niet bij? We kunnen niet alle motormodellen in de webshop zetten, maar we kunnen wel alles leveren. Stuur gewoon even een mailtje, waarin u aangeeft wat u zoekt.

Er zijn geen producten gevonden.


Loading...

Moto Morini Motoronderdelen
2015 MOTO MORINI ONDERDELEN
2015 Moto Morini Rebello 1200
2014 MOTO MORINI ONDERDELEN
2014 Moto Morini Corsaro 1200 2014 Moto Morini Rebello 1200 2014 Moto Morini Scrambler 1200
2013 MOTO MORINI ONDERDELEN
2013 Moto Morini Corsaro 1200 2013 Moto Morini Granpasso 1200 2013 Moto Morini Rebello 1200 2013 Moto Morini Scrambler 1200
2012 MOTO MORINI ONDERDELEN
2012 Moto Morini Corsaro 1200 2012 Moto Morini Granpasso 1200 2012 Moto Morini Rebello 1200 2012 Moto Morini Scrambler 1200
2011 MOTO MORINI ONDERDELEN
2011 Moto Morini 9 1/2 2011 Moto Morini Corsaro 1200 2011 Moto Morini Granpasso 1200 2011 Moto Morini Scrambler 1200 2011 Moto Morini Sport 1200
2010 MOTO MORINI ONDERDELEN
2010 Moto Morini 9 1/2 2010 Moto Morini Corsaro 1200 2010 Moto Morini Gran Ferro 1200 2010 Moto Morini Granpasso 1200 2010 Moto Morini Scrambler 1200 2010 Moto Morini Sport 1200
2009 MOTO MORINI ONDERDELEN
2009 Moto Morini 9 1/2 2009 Moto Morini Corsaro 1200 2009 Moto Morini Gran Ferro 1200 2009 Moto Morini Granpasso 1200 2009 Moto Morini Scrambler 1200 2009 Moto Morini Sport 1200
2008 MOTO MORINI ONDERDELEN
2008 Moto Morini 9 1/2 2008 Moto Morini Corsaro 1200 2008 Moto Morini Granpasso 1200
2007 MOTO MORINI ONDERDELEN
2007 Moto Morini 9 1/2 2007 Moto Morini Corsaro 1200
2006 MOTO MORINI ONDERDELEN
2006 Moto Morini Corsaro 1200
1990 MOTO MORINI ONDERDELEN
1990 Moto Morini Dart 450
1989 MOTO MORINI ONDERDELEN
1989 Moto Morini Coguaro 500
1988 MOTO MORINI ONDERDELEN
1988 Moto Morini Dart 350
1986 MOTO MORINI ONDERDELEN
1986 Moto Morini Excalibur 350 1986 Moto Morini Excalibur 500
1985 MOTO MORINI ONDERDELEN
1985 Moto Morini 125KJ Kanguro
1983 MOTO MORINI ONDERDELEN
1983 Moto Morini 3 1/2
1982 MOTO MORINI ONDERDELEN
1982 Moto Morini 3 1/2
1981 MOTO MORINI ONDERDELEN
1981 Moto Morini 3 1/2 1981 Moto Morini Camel
1980 MOTO MORINI ONDERDELEN
1980 Moto Morini 3 1/2
1979 MOTO MORINI ONDERDELEN
1979 Moto Morini 3 1/2
1978 MOTO MORINI ONDERDELEN
1978 Moto Morini 3 1/2
1977 MOTO MORINI ONDERDELEN
1977 Moto Morini 3 1/2
1976 MOTO MORINI ONDERDELEN
1976 Moto Morini 3 1/2
1975 MOTO MORINI ONDERDELEN
1975 Moto Morini 3 1/2 1975 Moto Morini Sport 350
1974 MOTO MORINI ONDERDELEN
1974 Moto Morini 3 1/2
1973 MOTO MORINI ONDERDELEN
1973 Moto Morini 3 1/2
1971 MOTO MORINI ONDERDELEN
1971 Moto Morini Country
1968 MOTO MORINI ONDERDELEN
1968 Moto Morini Monello 125
1967 MOTO MORINI ONDERDELEN
1967 Moto Morini Monello 125
1966 MOTO MORINI ONDERDELEN
1966 Moto Morini Monello 125
1965 MOTO MORINI ONDERDELEN
1965 Moto Morini Monello 125
1964 MOTO MORINI ONDERDELEN
1964 Moto Morini Corsaro 125 1964 Moto Morini Monello 125
1963 MOTO MORINI ONDERDELEN
1963 Moto Morini Monello 125
1962 MOTO MORINI ONDERDELEN
1962 Moto Morini Monello 125

Moto Morini is een Italiaans motorfietsmerk dat in de jaren tachtig leek te zijn verdwenen maar echter eind 2004 weer op de markt verscheen. De Italiaanse naam is: Fabbrica Italiana Motocicli Morini, Bologna. Het is een Italiaans merk dat in 1936 werd opgericht door Alfonso Morini, die in 1924 een van de oprichters van het merk MM was. In 1936 begon Morini voor zichzelf.

Voor zijn eigen merk bouwde hij eerst snelle 123 cc tweetakten, later 174 cc tweetakten en zeer snelle kopkleppers en OHC-motoren. Daarnaast ook driewielige bestelwagentjes. Morini was succesvol in races, onder andere met Tarquinio Provini.

De fabriek werd na Alfonso's dood in 1969 voortgezet door zijn dochter Gabriella. De latere toermodellen waren vrijwel zonder uitzondering V-twins tot 500 cc. Een turbo-uitvoering die rond 1981 werd gepresenteerd haalde het productiestadium niet. De fabriek werd in 1987 overgenomen door Cagiva. Uiteindelijk werd de productie van motorfietsen onder de naam Morini in 1991 gestopt, de fabriek werd tot 1997 gebruikt voor de productie van andere merken binnen de Cagiva-groep. Franco Morini (zie onder) bracht in 2004 twee nieuwe modellen onder de naam Moto Morini op de markt.

Sinds 1996 was het bedrijf in handen van Piaggio. In april 2011 zou de inboedel van het failliete Moto Morini geveild worden, maar er werd geen bod uitgebracht. In het najaar van 2011 werd de naam alsnog gekocht door Sandro Capotosi en Ruggeromassimo Jannuzzelli, die € 1.960.000,= betaalden en de holding Eagle Bike oprichtten. Deze naam verwees naar de arend in het Moto Morini-logo. Men wilde met 30 voormalige werknemers de productie opnieuw opstarten.

Morini Franco Motori
Bij de overname van Ducati door TPG werd ook Moto Morini overgenomen. TPG verkocht het merk echter aan een neef van Alfonso, Franco Morini (Morini Franco Motori). Het bedrijf van Franco Morini maakte als sinds 1954 lichte tweetaktmotortjes, onder andere voor Aprilia, Hyosung, Peugeot, Malaguti, Italjet en het 900 cc driecilinderblok van de Benelli 900 Tre Novecento. Morini Franco Motori is feitelijk een ander bedrijf dan Moto Morini.

In 2003 kwam het bericht dat Franco Morini het merk Morini weer terug wilde brengen. Dit met financiële steun van de drie gebroeders Berti. Eind 2004 presenteerde het merk twee sportieve V-twin-modellen: de 1200 Corsaro en de 9½ (als eerbetoon aan de roemruchte 3½). Beide bevatten ze het door Franco Lambertini ontworpen, 1187cc 87° V-twin motorblok. Lambertini was ook de ontwerper van de 3½ die in 1971 gepresenteerd werd.