Producten 1-40 van 592
Producten 1-40 van 592
Bij Uitlaatstore tref je een ruim assortiment aan kettingsets. Deze kettingset voor jouw motor is zorgvuldig samengesteld. Zo weet jij zeker dat je de juiste ketting set in huis bestelt. Selecteer jouw motorfiets in het menu en zie de passende onderdelen bij elkaar.
De motorfiets ketting set is één van de hardst slijtende onderdelen. Er staan niet alleen enorme krachten op, maar ook omdat deze onbeschermd is. Regen en zout. Daarbovenop ook nog al die overige narigheid die je op de weg aantreft aan vuil en zand. Je kunt je voorstellen dat we hoge eisen stellen aan een kettingset.
Kettingset voor jouw motor
Mocht je jouw kettingset niet kunnen vinden of heb je afwijkende wensen? neem dan even contact op.
We leveren onder andere:
Ducati kettingsets
Honda kettingsets
Husqvarna kettingsets
Kawasaki kettingsets
KTM kettingsets
Triumph kettingsets
Suzuki kettingsets
Yamaha kettingsets
Bij het bestellen van kettingsets kan je soms kiezen voor een open of gesloten motorketting. Wat is het verschil? Bij een open ketting wordt een schakeltje meegeleverd waarmee de uiteinden aan elkaar gemaakt worden. Deze ketting leg je over je tandwielen en vervolgens monteer je de sluitschakel. Bij een gesloten ketting zijn de uiteinden al verbonden met elkaar, en koop je dus een motorketting in de vorm van een rondje. Om deze te bevestigen op je motor zal je achterbrug meestal gedemonteerd moeten worden. He leuk, zeggen sommige mensen dan. Dan kan ik meteen de lagers smeren. Maar een ander vindt dat veel te veel gedoe en koopt liever een open kettingset. Sluitschakels, waarmee je de uiteinden van een open ketting aan elkaar vast zet, zijn er in 2 uitvoeringen. Met een visje en als klinkschakel. Klinkschakels zijn er weer in 2 uitvoeringen, massieve of holle klinkschakels. Voor een sluitschakel met visje is geen speciaal gereedschap nodig. Als je een klinkschakel gebruikt, heb je een klinkset nodig om de klinkschakel te sluiten.
De schakels van de ketting zijn van binnen gevuld met vet. Om te voorkomen dat er vuil bij komt zijn ze met een rubber ring afgedicht. De doorsnede van een O-ring is rond, en als je een X-ringetje doorsnijdt kijk je tegen een X aan. De laatste is nieuwer en dicht wat beter af. Er zijn ook kettingen zonder O-ring en X-ring. Deze ondervinden minder wrijving en worden vooral op oudere motoren en op het circuit toegepast.