De webshop wordt constant aangevuld met nieuwe producten. Mocht je product nog niet in onze webshop staan, neem dan contact op of kijk op onze oude webshop

Uitlaatwrap & Verf

Uitlaatwrap om je bochten te verfraaien, of om te voorkomen dat ze teveel warmte afstralen. En hittebestendige verf om je uitlaatbocht of demper weer mooi zwart te spuiten.
Filter producten voor je motor

10 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

10 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

Wat is uitlaatwrap / heat wrap / hitteband?

Hittebestendige uitlaatwrap ziet er cool uit en past goed op caferacers, bobbers, brat style en choppers. Uitlaatwrap is een speciaal gecoate glasvezel tape/band die goed bestendig is tegen extreem hoge temperaturen. De header wrap wordt voornamelijk gebruikt in de automotive wereld en in de motorsport. Ook wordt het vaak gebruikt om brandwonden te voorkomen bij het aanraken van de hete uitlaatbuizen. De uitlaatwrap isoleert de uitlaat en houdt de uitlaatgassen langer warm, waardoor die sneller het uitlaatsysteem verlaten. Nog een voordeel: Je bent gelijk van die oude verroeste uitlaatbochten af en je bike ziet er een stuk ruiger uit!

Hoe monteer je uitlaatwrap op je motor?

Zorg voor voldoende uitlaatband! Een rol van 15 meter lijkt veel maar voor een standaard viercilinder-spruitstuk heb je dit al snel nodig. Tijdens het inwikkelen van de uitlaatwrap wordt het dragen van een veiligheidsbril, handschoenen en een stofmasker aangeraden. Ook een shirt met lange mouwen dragen is goed om jeuk of irritatie te voorkomen.

Maak de glasvezel uitlaatwrap vooraf nat, zonder hem te verzuipen! Gewoon het water laten intrekken door even onder de kraan te houden, dat volstaat. Start bij de eerste wikkeling rond de primaire buis bij de uitlaatpoort (het dichtst bij de motor) en zet deze vast met een roestvrijstalen band, staaldraad of een slangklem. Om te zorgen dat het spruitstuk goed isoleert, wrap je netjes en strak om de buizen. Zorg voor tenminste een overlap van 0,6 cm per wikkeling voor optimale isolatie en afwerking. Als de primaire buizen te dicht bij elkaar komen of het te strak is om ze afzonderlijk in te wikkelen, wikkel dan beide buizen als één geheel in, terwijl u dezelfde 1/4" overlap behoudt. Ga verder met het omwikkelen van de collector. Maak de uiteinden met roestvrijstalen banden/ rvs tight wraps of slangklemmen vast. Houd er rekening mee dat na het aanbrengen van de wrap de Uitlaatbuizen kunnen gaan roken en dat dit uiteindelijk zal stoppen. Dit is een normaal onderdeel van het uithardingsproces en zal niet leiden tot schade aan de uitlaat of de ingewikkelde HeaderWrap, maar zorg wel dat de motorfiets buiten of in een goed geventileerde ruimte staat.

Zwarte Wrap is op termijn NIET kleurvast, het kan onder invloed van weer, wind, regen grijs worden! Wit is in die zin ook erg besmettelijk. Titanium is de meest kleurvaste variant van alle kleuren. Laat de motor na de installatie even draaien zodat de uitlaat warm wordt en de stof goed fixeert. Zet het vast met een slangklem of met rvs tywraps of kabelbinders.