Webshop » Kies eerst je motor » Honda » Honda CBR750 » Motorolie 10W40 1 liter JMC HC-SYN GP

Motorolie 10W40 1 liter JMC HC-SYN GP

JMC-7141419-HondaCBR750 Motorolie 10W40 1 liter JMC HC-SYN GP

€ 6,99 inclusief BTW

Levertijd 2-3 werkdagen

Aantal  
7141419 - Motorolie 10W40 4 liter JMC HC-SYN GP
JMC 40 GP is een high performance motorolie met HC synthetische basisolie die speciaal is ontworpen voor gebruik in 4-takt motoren met natte lopen in oliebad.

JMC GP is geschikt voor alle 4-takt motoren met gemeenschappelijke olie-circuit van de motor, de koppeling en de versnellingsbak. Deze olie wordt gekenmerkt door een hoge thermische belasting capaciteit en voorziet ook in continue belasting en hoge snelheden een stabiele smeerfilm en ook voldoet aan de strenge JASO MA2 en zorgt voor de beste prestaties van de koppeling.


- Hoge slijtage en corrosie bescherming van de motor en de versnellingsbak
- Stabiele smeerfilm, zelfs bij zeer hete olie en zeer hoge belastingen
- Zeer stabiel - "Stay-in-grade"
- Beste koppelingprestaties te wijten aan de strengere eisen van JASO MA2
- Snelle doorstroming en minder slijtage koude door gunstige koude viscositeit
- Hoge oxidatiebescherming via geselecteerde HC synthetische oliën en speciale additieven
- Mengbaar en compatibel met conventionele en synthetische motorfiets oliemerken.

Specificaties: API SL
Goedkeuringen: JASO MA2


Heeft u liever een andere viscositeit, een ander merk, of een andere hoeveelheid? Elders in de webshop hebben we ook nog andere oliesoorten. U kunt ons bereiken via mail, telefoon of het contactformulier voor meer informatie.


Raadpleeg altijd je handleiding om te bepalen welke olie en hoeveel in jouw situatie de juiste is. Er zijn bijvoorbeeld motoren die voor een winter in Nederland een andere olie nodig hebben dan wanneer je er mee door zuid Europa gaat toeren.

Welke olie moet je nu kiezen?
Het beste neem je – zodra de motor goed is ingelopen - een motorolie van goede kwaliteit, dus een halfsyntheet of volsyntheet met een SG en minimaal een JASO MA1 kwalificatie. Sinds enige jaren maakt de JASO onderscheid tussen een MA1 en een MA2 kwalificatie: de MA2 stelt hogere eisen aan de wrijving in de koppeling en is dus beter geschikt voor motoren met een hoge koppel- en vermogensafgifte.

Voor de viscositeit van je motorfiets olie kijk je eveneens naar het advies in het instructieboekje. Rij je grote afstanden op straat, dan kies je het tweede (warme) getal laag, binnen die adviezen in je manual. Dus liever een 10W30 dan een 10W40. Doe je veel korte afstanden, dan kun je beter een hoger getal kiezen, omdat de olie dan in de loop der tijd door condens en brandstofresten verdund raakt. Rijd je veel op circuits, dan kies je juist voor een hoog getal, omdat de motor in raceomstandigheden heter en de olie dus dunner wordt.

Voor barre, winterse omstandigheden kies je het ‘W’ getal zo laag als wordt toegestaan, want dan is de olie eerder bij alle te smeren onderdelen en blijft slijtage aan nokkenassen beperkt. Dan dus liever een 5W40 dan een 10W40. Rijd je toch niet als het echt koud is, dan kun je net zo goed een hoger getal nemen.


In deze motor gaat 3,5 L motorolie.