31232 producten
31232 producten
Met tientallen uitlaatmerken en al die verschillende uitvoeringen en materialen (aluminium uitlaten, carbon, rvs, titanium, staal etc) zie je soms door de bomen het bos niet meer. Voor sommige motoren zijn er meer dan 60 verschillende uitlaten! Waarin verschillen al die uitlaten van elkaar? Nou, allereerst de vorm, rond, ovaal, hexagonaal. Dat is een kwestie van smaak, net zoals het gebruikte materiaal en de kleur. Zoveel mensen zoveel smaken. Niet elke uitlaat heeft e-keur. Merknaam en budget tellen ook mee. Alle smaken en voorkeuren hebben wij in onze productfilters verwerkt. Hierdoor kan je snel kiezen wat je wel en niet getoond wilt hebben.
De term slipon is wel redelijk ingeburgerd voor een gewone demper. Af en toe kom je ook nog wel eens de term bolt-on demper tegen. Wat is het verschil? Waar bij een slip on demper de linkpijp over de uitlaatbocht schuift, zit het bij een bolt on net even anders. Daat zit een flens op het einde van de linkpijp. Voor uitlaten zonder linkpijp zit deze flens op de demper. Hier worden linkpijp en uitlaatbocht dus niet met een klem maar met een flens met meestal 3 bouten aan elkaar gezet.
Als een motor goed loopt en nog niet versleten is, kan een slipon uitlaat gemonteerd worden zonder aanpassingen aan de afstelling van de motor. Ook al is een aftermarket uitlaat wat meer open, het valt nog binnen de marge om hem zonder aanpassingen te monteren. Een volledig sportsysteem en zeker een open systeem zonder katalysator is echter zo afwijkend dat er meestal wel aanpassingen zullen moeten worden gedaan.